Dlaczego SleepMed?

Co przeszkadza nam zdrowo spać?

Co przeszkadza nam zdrowo spać?

Co przeszkadza nam zdrowo spać?Wielu z nas w biegu codziennego życia zarówno rodzinnego, jak i zawodowego, zapomina o tym, by przeznaczać odpowiednią ilość czasu na odpoczynek. Na drodze do efektywnego snu bardzo często stają nam również pewne czynniki – warto się z nimi zapoznać, ponieważ wyeliminowanie ich zwiększy szansę na sukces w walce o zdrowy sen.

Stres – najczęstsza choroba cywilizacyjna

Zdecydowana większość społeczeństwa musi radzić sobie z nim na co dzień – w pracy, w szkole, na studiach czy w domu. Ciążące na współczesnym człowieku obowiązki wywołują w nim ciągłe poczucie irytacji, złości czy właśnie stresu. Brakuje nam czasu na spokojne życie i przede wszystkim na zdrowy sen. Coraz więcej osób próbuje wspomagać się silnymi środkami nasennymi, jednak należy zaznaczyć, że nie likwidują one problemu. Złagodzić objawy stresu skutecznie pomaga za to aktywność fizyczna lub zażywanie magnezu. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście, o ile tylko to możliwe, zredukowanie czynników stresogennych, np. poprzez ograniczenie lub zmianę pracy.

Elektronika w sypialni – największy wróg zdrowego snu

Telewizor, laptop, telefon komórkowy, tablet, a nawet radio – te przedmioty wpływają niekorzystnie na nasz sen. Właściwie wszystkie urządzenia elektryczne zaburzają głębokość i jakość snu, ponieważ emitują promieniowanie, które zmusza nasze ciało do niepotrzebnych, nerwowych ruchów, gdy śpimy. Także światło, które bije np. z telefonu komórkowego czy telewizora jest niebezpieczne dla procesów fizjologicznych zachodzących w naszym organizmie – oszukuje ono gałki oczne, które otrzymują fałszywy sygnał, że jest dzień, czyli pora wstawać. Obecność tych urządzeń w sypialni powinniśmy ograniczyć do minimum, ponieważ mogą one także przypominać nam o obowiązkach zawodowych, a to nie pozwoli nam się zrelaksować.

Odgłosy samochodów, głośnej muzyki i chrapania – czyli hałas

Do swobodnego zaśnięcia potrzebna jest niemalże całkowita cisza. Nawet wskazówki zegara mogą wywołać stres u osoby, która próbuje zasnąć. Jeśli mamy taką możliwość, najlepiej ulokować sypialnię w miejscu, którego okna nie będą wychodziły na ulicę – tak, aby odgłosy miasta czy ruchu ulicznego nie przeszkadzały nam w zaśnięciu. Gdy nie jest to możliwe, warto zakupić stopery douszne. Do niepożądanego hałasu zalicza się także chrapanie partnera – w tej sytuacji pomocna może być terapia dla osoby chrapiącej lub stopery douszne dla nas.

Nieodpowiednie nawyki

Przede wszystkim należy się dużo ruszać, bo “ruch to zdrowie”. Gdy zapewnimy naszemu organizmowi odpowiednią dawkę ćwiczeń, to wówczas będzie on dotleniony i jednocześnie da sygnał do całego ciała, że w końcu czas na zasłużony relaks. Na kilka godzin przed snem warto udać się na rower, jogging lub intensywny spacer. Istotna jest także właściwa dieta – powinniśmy odżywiać się zdrowo i dostarczać organizmowi witamin i minerałów. Ostatni posiłek najlepiej spożywać dwie godziny przed snem, tak abyśmy nie czuli się zbyt obciążeni.

Niewygodny materac

W zdrowym śnie najważniejsza jest higiena, czyli – jak sobie pościelisz, tak się wyśpisz. Nieodpowiedni materac jest jego największym wrogiem. Powoduje, że przez kilka godzin nie możesz znaleźć odpowiedniej pozycji dla siebie i tym samym tracisz cenny czas, który mógłbyś przeznaczyć na sen. Właściwy materac to taki, na którym każda pozycja jest wygodna i komfortowa. Jeśli Twój nie spełnia tych wymogów – czas go wymienić!

Gdy już znasz najczęściej występujące czynniki wpływające niekorzystnie na sen, możesz wziąć sprawy w swoje ręce i je wyeliminować. Pamiętaj, że zdrowy sen jest najlepszym lekarstwem dla zmęczonego organizmu, dlatego warto zadbać o korzystne i sprzyjające mu warunki w sypialni.

Podobne artykuły

Jaki materac do spania będzie najlepszy dla osób chorujących na kręgosłup?
Jaki materac do spania będzie najlepszy dla osób chorujących na kręgosłup?
Sposoby przedłużające żywotność materaca
Sposoby przedłużające żywotność materaca
Materac piankowy i sprężynowy – czym się różnią?
Materac piankowy i sprężynowy – czym się różnią?
Pianka VitaRest w materacu – poznaj jej zalety
Pianka VitaRest w materacu – poznaj jej zalety
Materac o właściwościach zdrowotnych, czyli jaki?
Materac o właściwościach zdrowotnych, czyli jaki?
Prawidłowa pielęgnacja materaca do spania
Prawidłowa pielęgnacja materaca do spania
Co będzie potrzebne do przygotowania łóżka z europalet?
Co będzie potrzebne do przygotowania łóżka z europalet?
Korzyści wynikające ze zdrowego snu
Korzyści wynikające ze zdrowego snu
Sposoby na ułatwienie porannej pobudki
Sposoby na ułatwienie porannej pobudki
Bezsenność – co ją powoduje i jak z nią walczyć?
Bezsenność – co ją powoduje i jak z nią walczyć?