Dlaczego SleepMed?

Komfort termiczny w czasie snu – dlaczego warto o niego zadbać?

Komfort termiczny w czasie snu – dlaczego warto o niego zadbać?

Komfort termiczny w czasie snu – dlaczego warto o niego zadbać?Jeśli chcesz się dobrze wyspać, musisz zapewnić sobie ku temu odpowiednie warunki. Jedną z najbardziej istotnych kwestii, poza odpowiednio dopasowanym do Twoich potrzeb materacem, jest właściwa temperatura. Dlaczego to takie ważne i jak zadbać o komfort termiczny w czasie snu?

Dlaczego to takie ważne?

Właściwa temperatura nie tylko pozytywnie wpływa na jakość snu, ale także ułatwia zasypianie. Jeśli będzie Ci zbyt zimno lub za gorąco, zaczniesz budzić się w nocy, a w efekcie rano będziesz odczuwać zmęczenie. Zdecydowanie nie warto podkręcać ogrzewania do 21 stopni Celsjusza, bowiem takie warunki utrudniają wytwarzanie melatoniny, nie pozwalają też na ustabilizowanie się poziomu kortyzolu, co może spowodować napady lęku, a nawet depresji! Jeśli w pokoju panuje więcej niż 21 stopni, ciało zaczyna się pocić, naczynia krwionośne się rozszerzają, w efekcie czego trudniej jest zasnąć, bo mózg zajmuje się próbą ostudzenia ciała. Z drugiej strony, w przypadku temperatury poniżej 12 stopni, mózg również nie skupia się na zasypianiu, ponieważ zajmie go próba ogrzania ciała. Jest to niebezpieczne dla organizmu – krew zaczyna krążyć dużo wolniej, a w przypadku bardzo niskiej temperatury można również zapaść w hipotermię. Nieodpowiednia temperatura ma również negatywny wpływ na fazę REM, co może powodować zaburzenia snu, a także funkcjonowania całego organizmu.

Optymalna temperatura w sypialni

Jaka zatem powinna być optymalna temperatura w sypialni? Sugeruje się, aby w pomieszczeniu panowało około 18 stopni Celsjusza. Bezpośrednio przed snem dobrze jest je przewietrzyć i to niezależnie od pory roku. Dużo lepiej jest zachować niższą temperaturę otoczenia i skupić się na pozostałych czynnikach gwarantujących komfort termiczny w czasie snu.

Czynniki, które pomogą zachować komfort termiczny

Zimą, zamiast podkręcać ogrzewanie, warto wybrać odpowiednią odzież do spania. Cieplejsza piżama czy nawet bawełniane skarpetki sprawią, że będziesz czuł się komfortowo. Z kolei latem warto wybrać piżamę lub koszulę nocną, która uniemożliwi przegrzanie organizmu. Nie bez znaczenia jest również kołdra – podczas cieplejszych miesięcy warto wybrać kołdrę letnią, która jest cieńsza, natomiast podczas chłodniejszych – grubą, cięższą i jednocześnie lepiej otulającą ciało kołdrę zimową. Dobrym pomysłem jest także wybranie opcji DUO, czyli dwóch kołder złączonych ze sobą napami, które można rozpinać lub spinać, w zależności od indywidualnych potrzeb i pór roku. Warto też zainwestować w innowacyjny materac, zawierający w swoim wnętrzu piankę termoelastyczną, która dopasowuje się do kształtu ciała użytkownika, otula je i dzięki temu pozwala na utrzymanie optymalnej temperatury.

Zapewnienie sobie komfortu termicznego w czasie snu to najlepszy sposób na wygodny i regenerujący sen. Odpowiednia temperatura w sypialni nie tylko pozwoli Ci spokojnie przespać noc, ale także zagwarantuje prawidłowy przebieg wszystkich procesów odpowiadających za właściwe funkcjonowanie organizmu w ciągu dnia.

Podobne artykuły

Jak ułatwić sobie poranną pobudkę?
Jak ułatwić sobie poranną pobudkę?
Jak prawidłowo czyścić materac?
Jak prawidłowo czyścić materac?
Materac medyczny – kiedy należy rozważyć jego zakup?
Materac medyczny – kiedy należy rozważyć jego zakup?
Materace SleepMed w opinii eksperta: dr Tomasz Chomiuk
Materace SleepMed w opinii eksperta: dr Tomasz Chomiuk
To już czas na nowy materac!
To już czas na nowy materac!
Strefy twardości w materacu – dlaczego są tak ważne?
Strefy twardości w materacu – dlaczego są tak ważne?
Jak przygotować się do zmiany czasu?
Jak przygotować się do zmiany czasu?
Spanie z telefonem – jak wpływa na nasz organizm?
Spanie z telefonem – jak wpływa na nasz organizm?
Sposoby przedłużające żywotność materaca
Sposoby przedłużające żywotność materaca
Dlaczego wybór materaca jest tak ważny?
Dlaczego wybór materaca jest tak ważny?