Dlaczego SleepMed?

Niedobory snu - jak wpływają na organizm?

Niedobory snu - jak wpływają na organizm?

Niedobory snu - jak wpływają na organizm?Sen jest niezwykle ważny - każdy zna ten frazes, jednak niewielu ludzi zdaje sobie sprawę, ile prawdy się w nim kryje. Dorosły człowiek powinien poświęcać na odpoczynek od 7 do 9 nieprzerwanych godzin w ciągu doby. Zaburzenia zasypiania, ciągłości snu lub rytmu dobowego mogą przyczyniać się do poważnych konsekwencji dla zdrowia oraz samopoczucia w ciągu dnia.

Problemy ze zdrowiem

Brak odpowiedniej ilości odpoczynku wpływa negatywnie na odporność naszego organizmu, przez co jesteśmy bardziej narażeni na różnego rodzaju przeziębienia i wirusy. W trakcie snu organizm się regeneruje, a kiedy jest to niemożliwe lub ograniczone obniża się skuteczność układu immunologicznego. Ponadto naukowcy odkryli korelację między niedosypianiem a występowaniem bólów głowy i migrenami. Przyczyny tego związku nie są jeszcze do końca rozpoznane. Negatywne skutki dotyczą także naszych narządów wewnętrznych - u osób niedosypiających zaobserwowano częstsze zapalenia jelit oraz zwiększone łaknienie, co może prowadzić do nadwagi.

Niestabilność nastrojów

Niewyspanie sprawia, że jesteśmy bardziej podatni na irytację, a nasza emocjonalność może zostać określona jako niestabilna. Brak wystarczającej ilości snu wzmaga niepokój z powodu małych przeszkód dnia codziennego, a także sprawia, że zdecydowanie łatwiej wytrącić nas z równowagi. Dodatkowo, trudnej później ponownie osiągnąć wewnętrzną harmonię i spokój.

Codzienne funkcjonowanie

Co z naszym codziennym funkcjonowaniem? Niedobór snu może powodować problemy ze wzrokiem, takie jak rozmyty obraz lub widzenie podwójne, przez co trudno skupić się na tekście pisanym i pracy zawodowej. Ponadto, po długim czasie bez snu mogą wystąpić również halucynacje oraz chwilowe wrażenie, że świat jest “nierzeczywisty”. Spada także umiejętność przetwarzania i zapamiętywania nowo poznanych informacji. Trudniej skupić się na zadaniach do wykonania, obniża się efektywność nauki, wzrasta irytacja i poczucie zrezygnowania. Ogólnie rzecz biorąc nasze codzienne funkcjonowanie w szkole lub pracy nie jest na tak wysokim poziomie jak w sytuacji, kiedy jesteśmy wyspani i wypoczęci.

Brak wystarczającej ilości snu sprawia wiele szkód w naszym organizmie. Przekłada się to na nasze codzienne funkcjonowanie oraz efektywność w pracy i relacje międzyludzkie. Warto zadbać o dobry sen i tak ustalić harmonogram dnia, aby poświęcać na niego te 8 godzin na dobę. Na pewno nasz organizm się za to odwdzięczy i będziemy bardziej produktywni i szczęśliwsi.

Podobne artykuły

Jak dobrać materac i jego twardość?
Jak dobrać materac i jego twardość?
Jak zadbać o higieniczny sen?
Jak zadbać o higieniczny sen?
Sposoby przedłużające żywotność materaca
Sposoby przedłużające żywotność materaca
Czym charakteryzują się dobre materace? Jak znaleźć właściwy?
Czym charakteryzują się dobre materace? Jak znaleźć właściwy?
Mata kokosowa – dlaczego warto dokupić ją do materacy SleepMed?
Mata kokosowa – dlaczego warto dokupić ją do materacy SleepMed?
Wysokość materaca – na co zwrócić uwagę?
Wysokość materaca – na co zwrócić uwagę?
Jaki materac wybrać dla osób z przepukliną kręgosłupa?
Jaki materac wybrać dla osób z przepukliną kręgosłupa?
Materace SleepMed w opinii eksperta: dr Tomasz Chomiuk
Materace SleepMed w opinii eksperta: dr Tomasz Chomiuk
Jak wybrać materac dla nastolatka?
Jak wybrać materac dla nastolatka?
Niepowtarzalny wywiad z materacem piankowym!
Niepowtarzalny wywiad z materacem piankowym!