Dlaczego SleepMed?

Jak zasnąć w 2 minuty? Innowacyjna metoda pozwalająca na szybkie zasypianie

Jak zasnąć w 2 minuty? Innowacyjna metoda pozwalająca na szybkie zasypianie

Jak zasnąć w 2 minuty?  Innowacyjna metoda pozwalająca na szybkie zasypianieSzybkie tempo życia sprawia, że zostaje nam coraz mniej czasu na sen. Paradoksalnie, skoro mamy go mało, śpimy jeszcze krócej, bo nie możemy zasnąć, denerwując się, że niebawem trzeba wstać. Na szczęście jest metoda, która pozwoli zasnąć dosłownie w dwie minuty bez względu na okoliczności.

Czy szybkie zasypianie jest możliwe?

To pytanie zadaje sobie bardzo wiele osób, które borykają się z bezsennością. Bo jak to jest, że człowiek jest śpiący, zmęczony, a sen nie nadchodzi? Trudności z zasypianiem mają przede wszystkim kobiety, ale i mężczyznom zdarza się cierpieć na bezsenność. Szybkie zasypianie jest możliwe. Żeby jednak naprawdę takie było, trzeba sobie stworzyć odpowiednie warunki. Nie wystarczy samo poznanie metod szybkiego zasypiania, by usypiać bezpośrednio po przyłożeniu głowy do poduszki.

Jak stworzyć sobie warunki do szybkiego zasypiania?

Sposoby na szybkie zasypianie

Aplikacje na smartfona. Co prawda w smartfon lepiej nie patrzeć przed snem, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by go posłuchać. W sklepie Play albo jakiejkolwiek innej bazie z aplikacjami na smartfony można znaleźć wiele aplikacji, które w założeniu mają pomóc zasnąć. Oferują one muzykę relaksacyjną, dźwięki natury, a czasem i inne monotonne dźwięki, na przykład rysowanie kredką po kartce. Jednostajny szum ma za zadanie ukołysać do snu.

Metoda 4-7-8 to jedna z technik oddychania, która relaksuje i rozluźnia ciało. Polega na wciąganiu powietrza nosem przez cztery sekundy, wstrzymywaniu oddechu na siedem sekund i wydychaniu przez osiem. Zwolennicy tej metody mówią, że przynosi odprężenie. Przy skupieniu się na odliczaniu sekund mózg przestaje rozpatrywać problemy z całego dnia.

Medytacja. Teoretycznie łatwa, w praktyce trzeba się jej nauczyć, żeby była skuteczna. Jej minusem jest konieczność przyjęcia pozycji siedzącej i ułożenie rąk w odpowiedni sposób. Plusem, dla wprawionych, wyciszenie i przyspieszenie zasypiania.

Akupresura. Wymieniając sposoby na zasypianie, nie można nie wspomnieć o akupresurze. Metoda prosta, ale niekoniecznie skuteczna. W przypadku problemów ze snem należy uciskać punkt na wewnętrznej stronie nadgarstka, mniej więcej tam, gdzie mierzy się puls, ale trochę bardziej z boku i pod kciukiem. Nacisk ma poprawić wydzielanie melatoniny i wydłużyć sen.

Jak zasnąć w 2 minuty?

Czy da się zasnąć dosłownie w dwie minuty? Okazuje się, że tak. Metoda zasypiania w dwie minuty została opracowana w czasie Drugiej Wojny Światowej na potrzeby amerykańskiego wojska. Chodziło o to, by żołnierze mogli zasypiać praktycznie w każdych warunkach i szybko. Miało to zapewnić szybką regenerację i gotowość do dalszej walki. Minusem tej metody jest długotrwały trening. Amerykański żołnierz potrzebuje około sześciu tygodni, by perfekcyjnie opanować metodę zasypiania w dwie minuty. Mimo wszystko gra wydaje się warta świeczki.

Na czym polega metoda zasypiania w 2 minuty?

W warunkach bojowych trudno o wygodne łóżko z dobrym materacem, zioła na zaśnięcie i lekką kolację. Mimo to amerykańska armia zapewnia, że i bez tego uda się zasnąć w dwie minuty.

Kładziemy się na wznak. Zamykamy oczy i zaczynamy się rozluźniać. Co ciekawe, w tej metodzie bierze się pod uwagę także mięśnie twarzy. Należy rozluźnić mięśnie żuchwy i czoła, a nawet oczodoły! To ważny punkt, dopóki nie poczujemy, że oczy zaczynają się zapadać, nie możemy przejść dalej.

Gdy twarz jest dostatecznie rozluźniona, przechodzimy niżej. Najpierw ramiona i ręce, później klatka piersiowa na końcu biodra i nogi. Każdej fazie rozluźniania należy poświęcić przynajmniej dziesięć sekund. W tym czasie należy oczyścić umysł ze wszystkich myśli.

To najtrudniejsza część procesu zasypiania, bo mózg ludzki ma to do siebie, że stale podsuwa jakieś obrazy i problemy minionego dnia. Dla ułatwienia sobie zadania warto dobitnie powtarzać w myślach: nie myśl, nie myśl, nie myśl. Aby rozkaz był skuteczny, trzeba go powtórzyć przynajmniej dziesięć razy. Z czasem oczyszczenie myśli stanie się nawykiem, na początku trzeba go wytrenować.

W szybkim zasypianiu ma pomóc też wizualizacja. Najlepiej wyobrazić sobie, że się leży na czarnej kanapie lub czarnym hamaku, a wkoło jest czarna noc. W mniej mrocznej wersji można wyobrazić sobie kajak na środku spokojnego jeziora. Ponoć amerykańscy żołnierze nie mają problemu, by przy użyciu tej metody zasnąć nawet na siedząco! Warunkiem jest miejsce do siedzenia z oparciem, na którym można oprzeć także głowę, oraz dobre podparcie dla stóp. Największą zaletą tej metody jest jej uniwersalizm. Zasnąć można dosłownie wszędzie i bez względu na okoliczności. Nieważne jak głośne będzie miejsce, w którym się aktualnie znajdziemy i ile kawy wcześniej wypiliśmy. Po prostu wzorem amerykańskich żołnierzy wydamy sobie rozkaz i… zaśniemy.

Chcesz wiedzieć więcej zobacz także:

Spanie z telefonem – jak wpływa na nasz organizm? | Rośliny do sypialni – jakie wybrać?

Artykuł przygotowany przez: ZdrowyKręgoslup.pl

Podobne artykuły

Korzyści wynikające ze zdrowego snu
Korzyści wynikające ze zdrowego snu
Ranking materacy, które spełnią oczekiwania i zapewnią zdrowy sen
Ranking materacy, które spełnią oczekiwania i zapewnią zdrowy sen
To już czas na nowy materac!
To już czas na nowy materac!
Strefy twardości w materacu – dlaczego są tak ważne?
Strefy twardości w materacu – dlaczego są tak ważne?
Materac z kokosem - dla kogo?
Materac z kokosem - dla kogo?
Jak wybrać materac dla seniora?
Jak wybrać materac dla seniora?
Materace termoelastyczne – fakty i mity
Materace termoelastyczne – fakty i mity
Materac antyalergiczny, czyli jak zadbać o spokojny sen alergika?
Materac antyalergiczny, czyli jak zadbać o spokojny sen alergika?
Jaki materac wybrać dla osób z przepukliną kręgosłupa?
Jaki materac wybrać dla osób z przepukliną kręgosłupa?
Materace dla kobiet w ciąży
Materace dla kobiet w ciąży