Dlaczego SleepMed?

Idealne warunki do efektywnego snu

Idealne warunki do efektywnego snu

Idealne warunki do efektywnego snuGłęboki regenerujący sen jest możliwy tylko wtedy, gdy odpowiednio zadba się o całą jego “otoczkę”. Osoby cierpiące na bezsenność, poranne bóle spowodowane złą pozycją w trakcie snu czy ciągłe zmęczenie uniemożliwiające produktywność za dnia powinny w pierwszej kolejności dowiedzieć się co zrobić, by zapewnić sobie idealne warunki do zdrowego snu.

Rześkie powietrze

Przede wszystkim powinno się zadbać o to, by sypialnia była przewietrzona tuż przed pójściem spać. Najlepszym rozwiązaniem byłoby spędzanie nocy przy uchylonym bądź rozszczelnionym oknie, jednak jeśli ktoś nie przepada za zbyt niskimi temperaturami, wpuszczenie świeżego powietrza do pomieszczenia każdego wieczoru w zupełności wystarczy.

Wygodne łóżko

Kolejnym elementem niezbędnym dla właściwego snu jest wygodne podłoże, na którym zbiera się siły do rozpoczęcia kolejnego dnia. Poczynając od samego łóżka warto byłoby, by składało się ono z ramy ze stelażem i miało możliwość dopasowania do niego materaca, który będzie dostosowany do preferencji użytkownika. Powinno mieć właściwe wymiary, co tyczy się przede wszystkim dzieci, które szybko wyrastają ze swoich dotychczasowych łóżek. Ich komfort snu nie może być zakłócany poprzez konieczność podkurczania nóżek, dlatego zwłaszcza w ich przypadku powinno się obserwować zgodność wymiaru ramy ze wzrostem malucha.

Materac, w który wyposaża się swoje łóżko musi być przede wszystkim wygodny. Twardość powinna odpowiadać upodobaniom użytkownika, jednak prócz niej producenci wyposażają swoje produkty w wiele udogodnień podwyższających jakość snu. Istnieją materace lateksowe, sprężynowe, wysokoelastyczne, termoelastyczne reagujące na zmianę położenia ciała, posiadające właściwości antyseptyczne, antyalergiczne, z pokrowcami wyposażonymi w masujące wypustki czy podwyższającą twardość matą kokosową. Taka liczba udoskonaleń może przyprawić o zawrót głowy, ale spokojnie – wiele z materacy ma kilka właściwości naraz, co zdecydowanie ułatwia wybór.

Przystosowanie sypialni

Poza dopływem świeżego powietrza i wygodnym łóżkiem, sypialnia musi być dostosowana do swojej funkcji wypoczynkowo-relaksacyjnej. Oznacza to, że należy zadbać o szczegóły sprawiające, że nic nie będzie rozpraszało osób chcących zatopić się w słodkim śnie. W tym celu należy wygospodarować dla niej pomieszczenie zlokalizowane raczej po stronie przeciwnej do wschodzącego słońca, które zwłaszcza w długie letnie dni może skutecznie przerywać sen. Jeśli nie jest to możliwe, to konieczne będzie zaopatrzenie się w rolety, żaluzje czy zasłony uniemożliwiające przenikanie światła do sypialni.

Wydaje się, że skoro to pomieszczenie powinno służyć relaksowi, to nie może zabraknąć w nim telewizora, jednak umieszczanie w nim urządzeń elektronicznych jedynie zakłóci sen. Wystarczy przypomnieć sobie jak często ulega się pokusie dokończenia ciekawego filmu trwającego do późnych godzin nocnych, co przekłada się na zmęczenie następnego dnia. Jeśli zaś umieści się go w innym pomieszczeniu, to konieczność zmiany lokalizacji sprawi, że szybciej porzuci się plany dotrwania aż do napisów końcowych.

Posiłki przed snem

Polecenie dotyczące tego, by nie jadać po godzinie osiemnastej, powinno trafić między bajki. Nie pasuje ono do stylu życia każdego człowieka – obecnie mówi się, że ostatni posiłek należy spożyć trzy godziny przed snem, a ewentualny głód występujący później zaspokajać lekkimi przekąskami. Nie bez znaczenia jest także jakość stosowanej diety. Ciężkostrawne dania wymagają od organizmu wytężonej pracy, dlatego nie zaleca się jadać ich w godzinach wieczornych. Ponadto w razie problemów z zaśnięciem można ratować się naturalnymi metodami. Herbata z melisy jest niezastąpionym lekarstwem, które odpręża i pomaga zasnąć.

To tylko kilka z elementów zapewniających lepszy sen. Prócz nich należy pamiętać, że dzień powinien mieć w miarę stały rytm, a sypialnię należy wyposażać w takie elementy, które nie gromadzą szkodliwych mikroorganizmów i nie wydzielają toksyn (jak np. formaldehyd pochodzący z paneli). Kluczem do dobrego snu jest jednak przede wszystkim komfort, który może zapewnić jedynie łóżko wyposażone w dobrej jakości materac.

Podobne artykuły

Materace termoelastyczne – fakty i mity
Materace termoelastyczne – fakty i mity
Materace prozdrowotne
Materace prozdrowotne
Pianka VitaRest w materacu – poznaj jej zalety
Pianka VitaRest w materacu – poznaj jej zalety
Jak wybrać materac dobry dla zdrowia?
Jak wybrać materac dobry dla zdrowia?
Zdrowe zwyczaje przed snem
Zdrowe zwyczaje przed snem
Materac piankowy czy sprężynowy?
Materac piankowy czy sprężynowy?
Jak dobrać odpowiednie kolory ścian do sypialni?
Jak dobrać odpowiednie kolory ścian do sypialni?
Jak zadbać o higieniczny sen?
Jak zadbać o higieniczny sen?
Z czego zbudowany jest materac, czyli kilka słów o piankach
Z czego zbudowany jest materac, czyli kilka słów o piankach
Jak wybrać materac dla seniora?
Jak wybrać materac dla seniora?