Dlaczego SleepMed?

Najczęstsze zaburzenia snu – jak z nimi walczyć?

Najczęstsze zaburzenia snu – jak z nimi walczyć?

Najczęstsze zaburzenia snu – jak z nimi walczyć?Nieregularny oraz niespokojny sen może bardzo mocno oddziaływać na funkcjonowanie całego organizmu. Jeśli nieprzespane noce zdarzają Ci się stosunkowo często, być może cierpisz na zaburzenia snu. Jakie dysfunkcje są najczęściej spotykane oraz w jaki sposób sobie z nimi radzić, by wypoczywać spokojnie? Zapraszamy do lektury!

Czym są zaburzenia snu?

Zaburzenia snu to bardzo poważny problem, który negatywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu, obniżając samopoczucie i wpływając na niektóre aspekty zdrowotne. Mogą one dotyczyć nie tylko nieprawidłowego czasu wypoczynku, ale również powodują niepożądane zachowania w jego trakcie. Z roku na rok dotyczą one coraz większego odsetka populacji - obecnie na zaburzenia snu cierpi około 30% społeczeństwa. Powodów, które mogą zakłócać spokój nocnego wypoczynku jest naprawdę wiele, jednak podstawowy podział wyróżnia:

Najczęstsze zaburzenia snu

Zaburzeń snu jest naprawdę wiele, jednak niektóre z nich występują zdecydowanie częściej niż pozostałe. Do podstawowych można zaliczyć:

Przyczyny zaburzeń snu

Do przyczyn zaburzeń snu można zaliczyć naprawdę wiele czynników, które mogą wystąpić niespodziewanie w życiu praktycznie każdej osoby. Najczęściej jednak wskazuje się przede wszystkim przewlekły stres, nabyte traumy czy problemy życiowe. W większości przypadków dolegliwość ustępuje po jakimś czasie bez konieczności wdrażania psychoterapii czy leczenia specjalistycznego. Jednak do pierwotnych przyczyn zalicza się głównie choroby fizyczne i psychiczne, takie jak depresja, uzależnienia, zaburzenia metaboliczne, zespoły bólowe, problemy hormonalne - wówczas konieczna będzie konsultacja lekarska, ponieważ dokonanie diagnozy jedynie na podstawie obserwacji samych objawów nie jest możliwe. Kolejną przyczyną mogą być również przyjmowane leki oraz używki, jak np. nadużywanie alkoholu, picie dużej ilości kawy czy palenie papierosów.

Zaburzenia snu - jak z nimi walczyć?

Na szczęście z wieloma zaburzeniami snu można walczyć, niwelując lub nawet całkowicie eliminując uciążliwe dolegliwości. Chcąc lepiej zasypiać i spokojniej spać, warto zacząć stosować się do zasad higieny snu. Przede wszystkim dobrze jest zadbać o mikroklimat w sypialni, dostosowując kolorystykę ścian i dodatków, a także dbając o odpowiednie natężenie światła. Nie należy także zapominać o regularnym wietrzeniu i utrzymaniu optymalnej temperatury przez całą noc, by zapewnić sobie komfort cieplny. Bardzo istotnym aspektem jest także aktywność fizyczna osoby borykającej się z zaburzeniami snu - czasem wystarczy długi spacer na maksymalnie 3 godziny przed snem. Kluczowa jest także dieta, ponieważ jedzenie ciężkostrawnych posiłków, w szczególności tuż przed położeniem się do łóżka, pobudza organizm, co zdecydowanie utrudnia zasypianie. Dobrze jest również zrezygnować z korzystania na ok. godzinę przed snem z urządzeń emitujących światło niebieskie, ponieważ ta czynność zaburza naturalne wydzielanie melatoniny.

Zaburzenia snu a dobór materaca i poduszki

Zaburzenia snu bardzo często nasilają się, gdy nie możemy znaleźć wygodnej pozycji podczas wypoczynku. Wówczas często się budzimy, przewracając się z boku na bok lub też nie możemy w ogóle zasnąć. Doskonałym rozwiązaniem jest inwestycja w wysokiej jakości materac oraz wygodną poduszkę, które pozwolą na komfortowe ułożenie ciała przez całą noc. Jaki zatem model będzie odpowiedni do Twojej sypialni? Dla osób oczekujących najwyższej wygody wypoczynku, wynikającej z doskonałej elastyczności punktowej podłoża oraz optymalnego podparcia ciała, doskonałą opcją będzie SleepMed Hybrid Supreme. Jest to materac hybrydowy, który jest bardzo trwały i odporny na eksploatację, dlatego też nawet po wielu latach użytkowania nie straci swoich właściwości. Co więcej, może być stosowany jako produkt o przeznaczeniu ortopedycznym, ponieważ posiada właściwości przeciwodleżynowe, zapobiegając powstawaniu oraz pogłębianiu się dysfunkcji kręgosłupa, łagodząc bóle pleców oraz umożliwiają swobodny przepływ krwi. Na uwagę zasługuje również model piankowy SleepMed Premium Plus, dopasowujący się idealnie do naturalnych krzywizn ciała użytkownika, umożliwiając skuteczną regenerację mięśni i stawów w trakcie wypoczynku. Będzie on doskonałą opcją dla osób wrażliwych na wszelkiego rodzaju alergeny, ponieważ jego budowa ułatwia odpowiednią wentylację wewnątrz wkładu, co zdecydowanie zapobiega gromadzeniu się wilgoci oraz namnażaniu bakterii czy roztoczy.

Bardzo duży wpływ na spokojny i zdrowy sen ma również odpowiednio dobrana poduszka. Dla osób zmagających się na co dzień z różnego rodzaju zaburzeniami snu, idealnym rozwiązaniem będzie SleepMed Supreme Pillow. Jest to ergonomiczny model, zapewniający użytkownikowi naturalne ułożenie głowy i karku przez całą noc, co zdecydowanie zapobiega pojawianiu się bólu w odcinku szyjnym kręgosłupa. Dodatkowo, dzięki wykończeniu pianki włóknem węglowym, model ten jest w stanie eliminować ładunki elektryczne skumulowane na powierzchni ludzkiego ciała, łagodząc stres nagromadzony w ciągu dnia.

Zaburzenia snu nie powinny być w żadnym stopniu ignorowane, ponieważ ich długotrwałe występowanie może prowadzić do poważnych skutków zdrowotnych, takich jak chociażby pogorszenie się samopoczucia, spadek uwagi czy obniżenie poziomu szybkości reakcji. Właśnie dlatego warto zacząć stosować się do zasad higieny snu, a także zainwestować w wysokiej jakości materac do spania oraz poduszkę.

Podobne artykuły

Poduszka do spania - jaką wybrać?
Poduszka do spania - jaką wybrać?
Po czym poznać, że czas na nowy materac?
Po czym poznać, że czas na nowy materac?
Materac z odpinanym topem, czyli jaki?
Materac z odpinanym topem, czyli jaki?
Wysokość materaca – na co zwrócić uwagę?
Wysokość materaca – na co zwrócić uwagę?
Dla kogo twardy, a dla kogo miękki materac?
Dla kogo twardy, a dla kogo miękki materac?
Życzenia świąteczne
Życzenia świąteczne
Dla kogo pianka termoelastyczna w materacu?
Dla kogo pianka termoelastyczna w materacu?
Sypialnia małżeńska - jak ją urządzić?
Sypialnia małżeńska - jak ją urządzić?
Jaki materac wybrać dla osób z przepukliną kręgosłupa?
Jaki materac wybrać dla osób z przepukliną kręgosłupa?
Materac do łóżka małżeńskiego - jeden duży czy dwa osobne?
Materac do łóżka małżeńskiego - jeden duży czy dwa osobne?